18/7-12

Hej.

Ska lägga mig strax. Suttit och spelat hela kvällen/natten.. Det hjälper att få tankarna på annat i viss mån.
Idag har jag gjort något jag funderat på länge och som nog var behövligt. Det kändes bra iallafall. Tack till min vän som följde med som stöd och sällskap <3
Imorn är jag ledig, men då måste jag ut till MAXI och hämta min plånbok som jag var duktig att glömma där i söndags.. (vet inte vad som hänt med mitt minne, men senaste tiden har jag blivit sjukt glömsk och tankspridd - mer än normalt. Men det är väl för att man är nån helt annanstans inne i huvudet kanske.. Eller så är det kanske näringsbrist, vad vet jag)

Nu ska jag väl försöka sova.. Ska läsa lite först dock - har lånat lite böcker av en kompis som jag håller på att läsa igenom :) Det är en rätt bra sysselsättning har jag märkt när hjärnan är mongoloid och går apeshit.. Svårt att koncentrera sig är det däremot, men om jag verkligen anstränger mig så blir det lättare och lättare ju mer jag läser.

Annars måste jag väl säga att jag mått relativt bra idag (vilket jag faktiskt är nöjd med) om man bortser från några "dips". Men troligtvis beror det väl på att jag fått lite jobbiga saker gjorda som känts sköna att få överstökade + att jag haft bra sällskap hela för/eftermiddagen som jag kunnat prata med. Det hjälper att prata och ha sällskap - att prata om andra saker och inte bara jobbigheter. Men sen vill jag inte ha vilket sällskap som helst. Jag är rätt kräsen när jag är som jag är nu känner jag.. Vet inte om det är bra eller dåligt.. Men jag tror det beror på att jag inte orkar "spela" någon jag inte är.. Därför jag bara vill prata/vara med människor som accepterar mig för den jag är just nu. Vet att jag är lite dryg ibland och så.. Men jag hoppas att de förstår att jag inte är riktigt mig själv just nu. Och jag hoppas de står ut med mig.. :/

Men jag ska inte ljuga heller. När jag nu sitter här - ensam i tystnaden och utan någon att prata med för alla har gått och lagt sig.. Så kommer alla tankar och all ångest smygande igen.. Allt saknande, längtande och tänkande.. Och allt går sakta men säkert tillbaks till det "normala" (det som nu blivit det normala för mig de senaste månaderna :/). Men jag ska ändå försöka vara nöjd, för idag var bättre än igår - det är alltid något. Men visst, man kan inte ha dagar som denna då man är upptagen nästan hela dagen, varje dag.. Imorn har jag ingenting planerat mer än MAXI-resan.. Så ska nog inte hoppas på att jag får 2 "bra" dagar på raken. Men det märker jag imorgon. En dag i taget.. 
 
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0