5/10-10 - Wasteland

Som jag ser det så har man två alternativ i livet;

Det första är att försöka förstå sig på kärlek.

Det andra är att helt enkelt bara älska utan att ifrågasätta hur eller varför - samt acceptera faktumet att ingen hittills under mänsklighetens historia lyckats med alternativ ett.


Det är så lätt att tycka synd om sig själv när kärleken mest av allt bara gör ont.. Det är så lätt att önska att alla känslor bara försvann. Men då tänker jag på de människor vars hjärtan aldrig stått i brand och plötsligt önskar jag inget annorlunda.. Den smärtan måste vara värre än min :/


Men vad vet jag?


I'm lost in this wasteland where I can't find my way
I am lost but not alone - still I weep, I grieve
I'd love to stay, but I need to leave,
Oh my, this is so bitterweet..
Stuck in this wasteland of sand and frost
But still somehow it feels like home - tell me then,
how can I be lost?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0