25/3-10 - :/

:/

Jag förstår inte varför allting ska vara så svårt och komplicerat för det mesta.. Jag vill gärna tro att det är för att vi ska komma underfull med vad och vilka som är värda att kämpa för.

Men i verkligheten är det nog helt annorlunda. I verkligheten är det nog bara så att man inte får något gratis, att ingenting är lätt av naturen och att allt som kan krångla helt enkelt bara gör det.

 

Men hur skulle det se ut om allt vore lätt. Om allt skulle vara det skulle vi nog göra så många fler misstag än vad man gör nu, för man skulle inte veta bättre helt enkelt.. Och då skulle ingenting vara lätt i vilket fall - för vad känns rätt och lätt när det egentligen är fel?

 

Det finns två olika alternativ i en jobbig situation. Antingen så gör man det som hjärnan säger är det mest kanske logiska och lättaste i situationen. Det som på pappret skulle vara mest "rätt". (Rätt är ju såklart alltid relativt, men jag menar här i allmänhetens ögon) Eller så gör man som hjärtat säger, det som känns rätt men som kanske inte är det uppenbara valet. Det må vara en chansning, och det är inte säkert att man i slutändan hamnar där man ville från början. Men chansen finns iallafall.

Den viktigaste frågan är helt enkelt om man klarar av att leva med ett "Tänk om.." i bakhuvudet eller inte.. Jag vet inte, svaret blir alltid olika. Det finns inga rätt och fel.

 

Jag vet hur jag själv är.. Jag vet vem som brukar vinna i fighten mellan hjärna och hjärta. Men det beror ju såklart lite på situationen och vad ens val är. Och om jag ska vara helt ärlig så tror jag allt dethär som jag skrivit nu bara är strunt. Jag tror att livet i sin kärna är helt oberäkneligt! Jag tror inte att det är någon idé att tänka på sånt här. Jag tror att saker bara blir, för det bättre eller sämre. Endel mår bra, andra mår dåligt. Vissa blir lyckliga, andra olyckliga. Endel känner att de gjorde rätt medan andra känner att de gjorde fel.

 

Varje dag ställs man inför val där man måste välja, och om man inte väljer gör någon annan det åt dig. Jag undrar hur mitt liv skulle sett ut idag om jag gjort bara några saker annorlunda. Jag har valt fel många gånger, sagt fel, gjort fel.. Men det har ändå lett mig just hit där jag är nu.. Och jag är ändå rätt nöjd med det. Så jag tänker faktiskt inte spekulera i hur det hade kunnat se ut. Det spelar ingen som helst roll nu.

Är bara så trött på människor som inte förstår.. Som gör saker så mycket krångligare än vad de är egentligen. :/ Men det är väl lika bra att vänja sig, sådana finns alltid och jag är väl inte bättre själv ibland antar jag.

Jag antar att oavsett hur man väljer att göra så ordnar det sig alltid till slut.. Och det är det jag alltid säger. Det ordnar sig, på ett eller annat sätt. Så det gör det nog denna gången med.. Hoppas jag.

 

Så.. Hjärna - hjärta? Hjärta - hjärna? Äsch wtf, living on the edge.. :) :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0