24/3-10 - Tant

Idag har jag fyllt 25. Wuhu.. Eller nåt.

Har fått många gratulationer vilket alltid är kul och Per har lagat jättegod mat åt mig! :)

 

Men såklart så ändrar inte faktumet att man nu är gammal tant, att man inte kan sova om kvällarna.. Lade mig vid 12 men har bara legat i sängen och funderat och vridit på mig.. Massa grejer i huvudet, allt mellan himmel och jord.

 

Så tillslut gick jag upp och satte mig här.. Jag funderade nyss på fenomenet BEBISAR.. (Och nej, det är inte den biologiska klockan som börjar ticka, det var bara en random tanke) Bebisar är sjukt skumma varelser.. Tänk att de är sådär jäkla små i början.. Så de får plats i ens mage.. Rätt läskigt att hela proceduren ens fungerar tycker jag. Att den liksom växer i magen och sen tillslut bara ploppar ut.. Jag har väl aldrig direkt känt någon stor dragning till barn vilket endel verkar göra, dock verkar varenda unge i stan vråldigga mig, vilket jag inte fattar.. :P Det är nog för att jag är så cool. Men de är roliga i lagom mängd, so to speak.. Ogillar dem ju inte eller så..

 

Men, jag tror att när man själv får en egen unge så lär man ju inte alls känna så.. Undra hur det känns.. Det lär man nog inte få reda på förrän man skaffar sig en egen liten äcklig bebis.. Vilket kommer dröja ett antal år till MINST.

Men tanken bara slog mig. Såg en bild på en bebis som är en av mina vänners.. Precis nyfödd. Tänk att gå och bära på nån jäkla grej i 9 månader som man i princip inte vet nånting om - en främling! :o Man lär ju knappt fatta att det är en människa där inne.. Och sen när den kommer ut så lär det ju kännas skitskumt första gången man ser "den".. Läskigt sånt där. Tur att inte jag kommer behöva uppleva det på ett tag.. :P Men fascinerande är det, det måste jag erkänna! Men mest läskigt, som sagt.. :/ Sen vet jag ju att mina barn kommer såklart bli de bästa barnen, mycket bättre än alla andra barn!  Aldrig gråta eller gnälla och så.. Eh.. ;)

 

Imorn är det torsdag. Då ska jag fixa min utstyrsel tills lördag (kommer bli epic). Och det är väl ungefär så mycket jag hade tänkt göra på hela dagen ungefär.. Skönt att tentorna var förra veckan. Ägde min mekaniktenta förresten som jag skrev förra veckan, känns bra!

 

Jaha, nehe. Försöka sova igen kanske.. Är jättetrött egentligen :( Fail att inte kunna somna ens när man är trött.. Tror helt ärligt att jag är för glad för att kunna somna? Ofta det händer.. Eh, nej. Men det ska jag absolut inte klaga på ^.^ Dock lär det inte dröja många dagar tills allt är back to normal, och jag inte kan somna för att jag mår för kasst. :P Optimisten i mig talar! Menmen, lika bra att leva i nuet och inte oroa sig för sen antar jag!

 

Sov gott mina vänner :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0