23/3-10 - GAAH

Jaha, då är jag 25 då om 1,5 timme.. Känns übermegaepicfail! :(

 

Jag har aldrig brytt mig om ålder så mycket innan, varken hos andra eller mig själv.. Och jag är medveten om att jag skämtat ganska mycket om att jag nu kommer bli "gammal" o.s.v. Men nu när det är så nära känns det fan inte lika okej ändå.. Trodde bara det skulle kännas likadant som innan.. Men nu när någon frågar hur gammal jag är kommer jag nu att behöva säga att jag är 25!! 24 låter mycket yngre.. :/ Hoppet mellan 24 och 25 är att hoppa från ung till halvgammal..

 

Kommer jag att automatiskt förvandlas till en såndär till synes tråkig människa som t.ex. så många av mina gamla klasskamrater har förvandlats till.. ? Kortklippt mammafrisyr, aerobics, påsar under ögonen, fluff på magen, neutrala tråkiga kläder och vin med tjejgänget på fredagskvällarna.. (Inget fel på vin dock!)

 

Även om jag kanske inte blir 1 år äldre på en sekund vid 12-slaget så känns det ändå som om en annan epok i livet börjar.. Jag är fan inte ung längre.. :/ Fyfan va hemskt.. Vill inte fylla år! Vill inte bli gammal.. Jag har nästan lite småpanik nu faktiskt. Inte BARA för att jag fyller 25, men för att det känns som om 25 år bara flygit förbi och jag inte fattat det förrän nu.. Och jag kanske insett att man snart sitter där på hemmet och undrar vart fan tiden tog vägen.. (Ska ju i och för sig äga på mitt hem, bråka med sköterskorna när de ska hjälpa mig i säng mitt under en raid och sånt...)

Nu har jag klarat av barndomen, grundskola, gymnasie, pubertet och fan och hans moster.. Men nu när det är avklarat så är det massa annat skit som ska klaras av istället. Ska ha utbildning, skaffa familj och barn, börja pensionsspara och betala räkningar (har jag väl iof gjort ett tag men ni fattar poängen). Orka det.. Jag vill inte :/ Känner mig knappt redo för nåt av det där..

 

Jag är inte färdig med att leka ännu :/ Kommer ju aldrig att bli vuxen i huvudet... Kommer aldrig börja på aerobics, kommer aldrig skaffa fluff på magen, och ska fan inte klippa mammafrisyr än på 10 år iaf.. Det är så fail, för i huvet är jag inte en dag mer än 20. Kan inte kroppen stanna i "utvecklingen" då med? Undra om det kommer kännas så när jag är 50 med..? Ser väl inte gammal ut nu direkt kanske... Men snart lär man ju göra det. Ska nog egentligen inte klaga, jag har nog aldrig varit så nöjd med min kropp som jag är nu.. Men vet ju att det troligen bara går utför nu.. :(

 

1h 45min kvar nu.. Hur ska man spendera sina sista timmar i livet? Känns fan som jag kommer dö eller nåt.. :/ Värre än milleniumskiftet ffs. Vill inte ens tänka mig hur det kommer kännas när man fyller 30.. Är ju inte så långt bort det heller.. Åh, hemska tanke. Häromdagen kollade jag på några bilder på mig själv och fick för mig att skinnet över ögonen hängde ner, dessutom såg jag ett åderbråck på benet.. Som i och för sig bara var ett blåmärke jag ådragit mig på en studentfest :P Men ändå... gaaah.

Det enda som känns positivt nu är när jag tänker på hur folk brukar reagera när jag säger att jag är så gammal som jag är.. Ingen som tror jag är snart 25 och det måste ju betyda att jag inte beter mig "gammalt" eller ser gammal ut heller.. Och jag åker ju faktiskt på barnbiljett på bussen fortfarande. (w t f)

 

Men trots att jag jag fyller 25 ska jag fan inte sluta med några "ungdomliga" aktiviteter.. Jag ska vara precis som jag alltid är.. Rätt barnslig med andra ord. Och jag ska åka på så jävla många studentfester det närmsta året och vakna i en spya och undra W T F som hände kvällen innan..

Det bara känns kass att få det upptryckt i snoken att "NU ÄR DU GAMMAL DIN JÄVEL, HÄR ÄR DITT ORANGEA KUVERT".. Fuck ålder :/ Man kanske skulle börja göra som i Flinstones och köra ner gamlingarna för ett stup.. Känns rätt lockande för tillfället.

 

Tycker vi kan spola förbi hela onsdag.. Gärna torsdag med :/


Kommentarer
Postat av: Pappa

jag fyller 56 år, 4 dagar senare.



nu känner man draget i nerförsbacken...och jag kan inte hoppa av..eller göra nåt högre upp i backen ogjort....man kan ju hoppas att det är snö i slutet av backen, för nu går det jävla undan. Jag vill me vara 20 igen

2010-03-29 @ 18:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0