28/1-10 - Dugga

Jaha, då var första duggan i livet skriven. Gick väl fint, med tanke på att jag fick mina makenaik-böcker igår.. Satt och räknade hela kvällen men hann ju inte gå igenom allt som jag borde. Det var 2 uppgifter på duggan, den första var aslätt eftersom det bara var sådana uppgifter jag räknat. Den andra var svår, chansade rätt mycket, men hade en liten aning iallafall. Får hoppas hon rättar snällt. Om man klarar duggan får man 1 poäng tillgodo på tentan, som man kan ha typ 35 poäng på. Så 1 poäng känns inte som en jätteförlust om jag nu skulle faila.

Tycker det är kass att lägga en dugga såhär tidigt.. Jag beställde ändå mina böcker första dagen på kursen, och det är skitmånga som inte ens fått sina böcker ännu.. Lätt att plugga då?

 

Mitt matteprojekt är även det färdigt, mer eller mindre och ska lämnas in imorn. Har även seminarie imorn, tills vi ska ha räknat typ 40 uppgifter. Vilket jag redan gjort! Räknade dom redan för typ 4 dagar sen. (Shit, Hillevi är inte ute i sista sekunden med ett skolarbete? Är jag sjuk eller håller helvetet på att frysa till is?!)

 

Att må småkass har sina fördelar. Har märkt att jag mår bättre när jag koncentrerar mig på skolarbetet, vilket är skitbra! Sen har jag tröttnat på alla spel jag har på datorn, vilket är bra ur pluggsynvinkel och indirekt då må-bra-synvinkel för tillfället. Annars hade jag nog prioriterat spel över skolarbete haha. Eller inte prioriterat.. Omedvetet valt!

 

Inspirationen flödar på alla plan. Skriver som en dåre, och gör musik som en dåre, pluggar som en dåre.

Jag känner mig så nöjd med mig själv just nu, eftersom jag ikväll kan festa järnet på kåren med mina jönköpingsvänner UTAN att ha dåligt samvete!

 

Annars då? Jag lever. Mer än så är det väl inte. Tar en dag i sänder, och hoppas på det bästa. Nu ska jag kolla på ett avsnitt av "into the west" och göra köttbullar och makaroner. Som jag förövrigt ätit 3 dagar i rad! Men jag klagar inte.. Haft 0 matlust senaste månaden.. Rasat helt cepe i vikt. (Som om jag inte var tillräckligt smal innan.. allt det här hände) Bra att jag får i mig nåt överhuvudtaget. Ligger nu "stadigt" på 55 kg. Men har bestämt mig för att börja träna nu, så kommer nog gå upp litegrann förhoppningsvis :) Och ja, jag är nöjd med min kropp, men jag vet rent erfarenhetsmässigt att jag mår mycket bättre psykiskt om jag tränar! (och fysiskt med såklart)

 

I helgen är det sommarphest som gäller i Ronneby. Då jävlar ska det spelas volleyboll och drickas pina colada i 1 meter snö! Kommer bli epic. Snart är det hjärtslaget med, och avtackningsfest för sexkronor :) Mycket  på G, men det är så det ska vara! Ah well.. Köttbullar var det! Laters.


Kommentarer
Postat av: Pappsen54

Köttbullar e gott !



med stuvade makkisar e de nåt himmelskt...

2010-02-07 @ 09:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0