20/1-10 - Sad eyes

Love is patient, love is kind.
It does not envy, it does not boast, it is not proud.
It is not rude, it is not self-seeking.
It is not easily angered, it keeps no record of wrongs.
Love does not delight in evil, but rejoices with the truth.

It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.

Love never fails.

 

Det är verkligen såhär det är. Trots att jag är stark motståndare till den mesta religion, så är de flesta religioners tankar goda i teorin. Synd att de inte fungerar i praktiken.

Texten är tagen från Korintierbrevet i Bibeln. (Ja, jag har läst den, tro det eller ej. Anledningen till det är att jag anser att man inte ska uttala sig om saker man egentligen inte har en aning om.)

 

Jag vet inte. Jag är är så ensam här.. Och allt är jävla upp och ner, på alla jävla plan. Jag saknar Hampus.. Min bästa vän någonsin. Varför skulle du flytta till Lund? Jag känner mig som en sån jävla svikare som inte kom in där. Jag lämnade dig där när du mådde som sämst.. Jag är sämst. Jag skulle verkligen behöva prata med dig nu..  Och  du är där, och jag är här. Alla bara lämnar mig.. Jag skulle behöva lite Will Ferrell-filmer och pizza pazza just nu. Och dig :(

 

Allt är bara upp och nervänt. Jag vet varken in eller ut.. Allt är bara.. Blä.

 

 

"It is not easily angered, it keeps no record of wrongs.
Love does not delight in evil, but rejoices with the truth."


Sanning. DET är kärlek. It keeps no record of wrongs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0