3/11-09 - Emosar

Jag vet hur alla hatar när folk är ledsna eller nere. Men tro, mig ibland går det inte ens att ta på sig den där masken hur mycket man än vill.
Jag avskyr att vara ledsen och nere, och det värsta jag vet är när folk måste se det. Egentligen är det inte själva grejen att någon ser en ledsen som är jobbig, det bryr jag mig inte så mycket om. Det är nog mest det att jag vet att alla har sina egna problem att bry sig om.. Jag vill inte lägga mina egna på nån annan sålänge de inte helt uppriktigt frågar hur man mår.

Idag har inte varit en bra dag.. Visst, fick skitbra på tentan. Förstod allt på min första analysföreläsning. Visst, det är bara repetition, men känns ju ändå som en bra början. Vet inte vart dagen tog vändning riktigt.. Det bara kom över mig.
Hade det under rätt bra kontroll tyckte jag.. Men när jag satt på ASP-mötet bara kände jag hur jag höll på att bryta ihop eller nåt. Ville bara springa därifrån. Gråta, skrika, slå på nåt. (På en sten eller nåt, jag hatar att slåss egentligen) Inte för att ASP-mötet i sig var det jobbiga.. Det bara.. hände nåt. Jag vet inte :(
Det är så jobbigt när man inte riktigt vet varför.. Det är så jobbigt när man inte kan ta på sig en glad mask över allt det som inte är på topp. Och jag HATAR hur endel kanske såg att jag var ledsen. Nu sitter jag i och för sig och skriver ner det i min blogg, men jag tror inte det är så många som läser den ändå så det gör inte så mycket.

Jag bara har en känsla av att ingenting någonsin duger, hur mycket man än försöker. Att vad man än gör så spelar det ingen roll. Det kommer ändå sluta på samma sätt - Det sättet jag INTE vill.

Ni kan kritisera mig så mycket ni vill, säga att jag är svag eller whatever. Jag är bara människa, jag har aldrig påstått mig vara odödlig eller att jag klarar allt. Alldeles för många människor går omkring och bär på så mycket sorset på insidan, låtsas att allt är bra. Ler och säger att den failade tentan inte "spelar någon roll". har sett det minst 5 gånger idag. Jag vet att det spelar roll, alla andra vet det också. Varför förneka något självklart? Varför är det så SJÄLVKLART att förneka sina egna svagheter? Vi är alla svaga ibland.. Alla är ledsna, eller har dåliga dagar. Det finns INGEN som ibland bara vill gråta.. Och alla vet att det är så. Man vet att man inte är ensam om att vara ledsen ibland. Så jag undrar bara EN sak egentligen..

Varför skäms alla för att visa att man mår dåligt ibland? Det är inget fel på det! Om man aldrig är ledsen förlorar "lycklig" sin innebörd. Tänk vad världen hade varit ett så mycket lyckligare ställe om alla bara kunde visa sina känslor och inte gömma dem hela tiden. Då är det så mycket lättare att hjälpa varandra.. Jag vet att iallafall jag mår väldigt bra om jag pratar med någon som är ledsen och lyckas göra dom på lite bättre humör.

Aja, jag flummar mest skulle jag tro. Men det får man väl göra ibland. Jag har så mycket idéer i mitt huvud. Det är helt sprängfyllt med idéer om allt och inget! Synd att man inte har så mycket utrymme att förverkliga några av dom. Menmen, man får ju alltid börja på en liten nivå och gå uppåt. Just nu hoppas jag att jag blir en del av sexmästeriet, så man kan sparka igång lite roliga projekt! Då får man lite utlopp för alla galna idéer iallafall haha!

Ja, nej. Nu mår jag lite bättre. Det hjälper alltid att skriva, sen började jag fnissa när jag tänkte på sexmästeriet. På tal om det så måste jag också nämna att jag tycker att vår sexmästare är extremt bra lämpad för jobbet! Han är väldigt bestämd, men samtidigt ödmjuk. Han kan både ge och ta kritik på ett bra sätt. Sen lyssnar han ALLTID på vad andra har att säga och är aldrig otrevlig. Alla hyser respekt för honom, men ingen kan riktigt sätta fingret på varför. Det är nog en kombination av det jag skrev tror jag :) Precis de egenskaperna jag tycker att en sexmästare ska ha!
Slicka röv tycker ni kanske nu, men det bryr jag mig inte om. Om folk är bra på något ska de bannemig höra det med! Dessutom vet jag faktiskt bara 3 personer som faktiskt läser min blogg, haha! Men vem vet, det kanske finns lite snokers out there som inte ger sig till känna ;)

Nu ska jag sela lite gitarr! Måste ju öva när vi ska börja spela med bandet! :D Kommer bli sjukt.. fail! :D och roligt! haha!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Hoppas jag e en av dom du räknar som läsare..



Jag poppar hit lite då och då...måste medge att jag inte läser här varje dag...men det händer mer än sällan :)

sen att jag inte skriver komments e väl bara min egen dumhet..



Det där med problem som alla har, har ett formidabelt syfte.

Att bli lösta.

Och märk väl....det finns ALLTID en lösning (bra eller dålig)...

aja...jag bara refererar till mej själv...heh

ha det gott...:)

2009-11-04 @ 19:42:13
Postat av: Cissi

Du kan räkna in mig bland dina läsare, när jag kommer ihåg det, typ nån gång i veckan ^^

Kanske ska länka detta till sexmästarn så får vi se vem som klassas som största rövslickaren av oss ;)

2009-11-05 @ 15:44:08
Postat av: DrLaban

Jag bara måste försöka knipa åt mig tredjeplatsen då. Jag menar, vi har ju sagt "tjena" säkert fem gånger under hösten nu, så mig känner du ju. ;)

2009-11-12 @ 09:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0