9/7-09 - Jippi -_-

Uppgifter om din skuld:
Antal år att betala; 25 år
Din skuld efter studierna (27 december 2013); 309 422 kronor
Expeditionsavgifter; 2 500 kronor
Ränta; 118 135 kronor
Du kommer sammanlagt att betala (inklusive avgifter och ränta); 430 057 kronor

Det är ju så man nästan vill skjuta sig i huvudet när man ser det här. Fan en halv jävla miljon! Och jag måste ta studielån om jag ska kunna betala allt när jag ska plugga. Det är ju nästan inte värt det.. Får helt enkelt hoppas jag får ett fett jobb där jag kännar en halv mille per år sen så man slipper ha det efter sig tills man typ.. dör. -_-

Mailade försäkringskassan innan. Mina tidigare erfarenheter med dom är inte speciellt bra, och när jag mailat andra gånger så har det tagit säkert två dagar innan jag fått ett svar. Nu tog det 2 minuter, jag skojar inte. Helt galet, i know. Dom flyttade sig nån millemeter upp på mätarn :P

Idag har jag också skrivit upp mig som bostadssökande på AF bostäder. Ett företag som har de flesta studentbostäder i Lund. Nu får jag bara hoppas att jag får ett bra könummer sen när det lottas den 16 Juli. Om jag inte får det... Ja.. Då kan man säga som så - att jag är FUKK3D 1N TEH ASS BIGTIME!
Pratade med en vän till mig som bor i Lund, han sa att han hade bott hos en indier i 6 månader innan han fick en egen lägenhet. Det är inget jag vill göra direkt. Finns inte speciellt många kvinnliga indier som studerar i sverige heller, för hos en tjej hade varit okej. Nu när jag tänker på det har jag nog inte sett en enda nångång.. Rätt sjukt.
Tur att Hampus med får ett könummer, så vi har dubbel chans att få nåt. Om det skiter sig för nån av oss så kan vi ju alltid bo hos den andra tills det löser sig. Om vi nu inte får en trea tillsammans vilket vi hoppas på. *hoppas hoppas*

Idag fyller Per år, så jag har hemlat mig lite ! GRAAAAAAAAAAAATTIS!!!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0