30/7-09 - Trött

Jag är så trött på att bo här. Jag vill bara flytta till Lund och slippa allt här. Jag hatar Jämjö.
Alla är respektlösa mot varandra, ingen är tacksam för nåt man gör mot dom, och alla är så sjukt orättvisa. Inte alltid mot mej, mot andra med. Igår hjälpte jag Hedda och Hanna med datorn, och inte ett tack fick man ens. De vet att jag kan massa om datorer, och istället för att fråga mig om hjälp ringer de runt till alla de känner för att försöka lösa ett problem som jag tillslut (efter att ha erbjudit min hjälp) löste på 30 sekunder..
Alla tar alla för givet. Alla tar för givet att om någon gör ett misstag mot någon så var det självklart inget misstag, utan ett helt allvarligt försök att skada den andra personen.
Ingen vill göra nåt tillsammans, ingen vill äta tillsammans, ingen vill prata. Alla bara sitter med hörlurar på sig och skiter i allt. Alla är så elaka mot mamma hela tiden..
Jag är så trött på det.. Jag hoppas aldrig min egen familj blir såhär.
Det var mycket bättre när mamma och pappa bodde ihop. Då var inte Hulda och Hedda så jäkla blasé på allting, och jag PRATADE faktiskt med mina syskon. Nu för tiden pratar jag aldrig med dom. Det är ingen som är intresserad av ett samtal av djupare karaktär.
Försöker hjälpa alla så gott jag kan, men de vill ju inte ens fråga mig om hjälp, även om de vet vad jag kan. Sen får man skit för att man inte hjälpte till med något man kunde.. Utan att ens ha blivit tillfrågad från början.
Ingen bryr sig.
Alla tycker dessutom såhär, men det är ingen som vill ändra på sig. Lätt att klaga på massa saker när man inte vill ändra sitt eget beteende först. Jag gör iallafall mitt bästa, men inte är det någon som uppskattar det.
I denhär familjen kretsar allt bara kring en sak;
JAG JAG JAG.
Fyfan vad jag vill härifrån ibland.
Inte en jävel verkar bry sig dessutom när man är ledsen.. Inte nån. Jo, mamma kanske..
Skit samma, förstår inte varför jag bryr mig när ingen annan verkar göra det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0