20/7-08 - Nåt

Jag hatar att alltid vara så hängig och trött, men aldrig kunna sova..
Jag hatar att alltid vara hungrig, men aldrig sugen på mat..
Jag hatar att veta att jag kan så mycket saker, men aldrig få visa det..
Jag hatar att alltid vara nere, och att inte kunna göra något åt det..
Jag hatar att allt ska gå emot mig, jag hatar att inget blir som jag vill!
Jag hatar när jag tror på något, när jag vet att allting sviker i slutändan..
Jag hatar hur jag kämpar förgäves och jag hatar när jag inte ger upp..
Jag hatar alla lyckliga människor, men avundas dom i smyg..
Jag hatar hur jag försöker se glad ut när jag egentligen bara vill skrika!!
Jag hatar hur jag tror att det ska vända, när livet är ett one-way-exit..
Jag hatar när jag förväntar mig det värsta, jag hatar hur det alltid blir värre..
Jag hatar hur nästan ingen verkar förstår - att ge mitt allt, aldrig är tillräckligt..
Jag hatar att jag ska hata allting, och jag hatar alla anledningar till det,
Jag hatar det mesta, men mest av allt mig själv.

Jag älskar hur din famn kan få mig att somna så lätt, trots att jag inte alltid borde..
Jag älskar hur du kan få mig sugen på nåt litet, även om jag inte är hungrig..
Jag älskar hur du säger att jag kan, även när det är omöjligt.
Jag älskar hur du med ditt leende kan få mig från botten till toppen på en sekund.
Jag älskar att du finns vid min sida när allt går emot mig, även om det är jobbigt..
Jag älskar hur jag kan tro på dig, utan att nånsin behöva bli besviken..
Jag älskar när du får mig att inse att allt inte är förgävas, när du får mig att kämpa på..
Jag älskar hur du får mig till en av dom jag hatar mest av allt - en lycklig person.
Jag älskar hur du kan se genom mitt skal och rädda mig när jag behöver skrika..
Jag älskar att du på nåt mirakulöst sätt lyckas få mig tro, att det kommer solsken efter regn!
Jag älskar att även när jag förväntar mig mycket av dig, blir det alltid bättre..
Jag älskar att du tycker jag är tillräcklig, även när jag inte orkar ge mitt allt..
Jag älskar att älska dig, och jag älskar alla anledningar till det!
Jag älskar det mesta med dig, men mest av allt bara Per.


Om jag bara hade fått sova lite hade jag varit tacksam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0