17/4-09 - Sammanfattning

Hej bloggN!
Nu var det längesen jag skrev, har inte orkat och haft fullt upp med massa annat grejs. Var i karlskrona förra helgen och var på grillfest i nättraby bland annat. Mycket trevligt.
Sen förra gången jag skrev har jag också hunnit med att söka högskola, vilket resulterade i att följande program söktes:
1. Civilingenjör, maskinteknik med designinriktning
2. Civilingenjör, maskinteknik
3. Civilingenjör, nanovetenskap
4. Civilingenjör, teknisk fysik
Jag hoppar VERKLIGEN att jag kommer in på mitt förstahandsval! Dock är det tydligen ganska lätt att byta, (i mån av plats) år två om man har skött dina betyg etc, vilket jag såklart har för avsikt att göra. Första året läser alla civilingenjörer mer eller mindre samma. (mestadels matte)
Så då blir man stuck i Lund i 5 år. Känns både lite läskigt men samtidigt roligt! Jag och Slampus kommer pwna hela Lund! Tror vi blir en bra kombo om vi ska dela lya med :) Fast ibland får jag lite panik också att alla ska vara kvar i karlskrona, mamma och mina syskon.. och Per såklart. Tider får utvisa hur bra det kommer gå. Men det SKA gå.
Har lekt med min nya IPHONE hela veckan också. Helt galet, man behöver ju knappt en dator längre! Fast helt klart skönare med ett rejält tangentbord när det behövs hehe.
Denna veckan har jag också påbörjat en ny diet. Eller ja, diet och diet. Jag skriver upp vad jag äter och hur mkt kalorier jag får i mig. Tanken är väl att jag sakta men säkert ska gå ner några kilon. Men en annan viktig sak är också att jag aldrig ätit bra, eller aldrig förstått riktigt hur mycket jag får i mig per dag. Jag tror man mår bättre med lite koll. Tänkte skriva ner lite i bloggen hur det går för mig och så. Kan ju kanske vara skoj att läsa :)
Jag började i måndags och då vägde jag 64,7 med. Och jag har alltid sagt till mig själv att när det börjar närma sig 65 är det jävlar dags. Jag är inte fet eller så, men man jämför ju sig alltid med sig själv och det är ju inte så konstigt. Så ska försöka gå ner till mitt forna 58 ungefär. Då mår jag som bäst! Så denna veckan har jag varit ute och gått väldigt mycket för att förbättra resultatet. (Får ju äta mer då med, hehe) Det är inte så att jag svälter mig, inte alls. Men ibland talar sötsuget med en väldigt förförande röst till en! :) fast lyckats ganska bra hittils tycker jag. Dock lär jag inte gå ner så mycket nu i början eftersom jag lär öka i muskler istället.
En sak som jag läst mig so far är att SHIT; va mycket som man tror är nyttigt eller som dom gör reklam om på tv att det ska vara nyttigt som absolut inte är det.. man får läsa noggrannt på förpackningarna :)
Nu ska jag kolla lite tv med Per, om han inte ska spela wow som vanligt vill säga.. Doh, han är mer geek än mig nu för tiden!
Laters!

Kommentarer
Postat av: Per

Det är ju ditt fel som lett mig in på sådana banor :P

2009-04-18 @ 13:12:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0